«Ποτοποιία-Οινοποιία Θράκης»: Ένα ελληνικό επιχειρηματικό success story

Η «Ποτοποιία – Οινοποιία Θράκης» βασιζόμενη στις εξαγωγές της κατάφερε να μην επηρεαστεί από την κρίση.

Έχει κερδίσει μάλιστα και το Βραβείο Εξωστρέφειας «Ελληνική Αξία» του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος.

%cf%80%ce%bf%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b9%ce%b1-4Όταν το 1983 οι εργαζόμενοι της «Ποτοποιίας – Οινοποιίας Θράκης» έστελναν την πρώτη τους παλέτα στη Γερμανία και το γιόρταζαν, δεν φαντάζονταν ότι εν έτει 2016, όχι μόνο θα εξάγουν τα προϊόντα τους σε περισσότερες από 25 χώρες, αλλά και θα κατέχουν το 85% της αγοράς ούζου στο Ιράκ!

Η εταιρεία με έδρα την Κομοτηνή, αποτελεί ένα ελληνικό success story, καθώς βασιζόμενη στις εξαγωγές της κατάφερε να μην επηρεαστεί από την κρίση και να συμπληρώσει 35 έτη συνεχούς κερδοφορίας.

Βασικά της προϊόντα αποτελούν το ούζο, το τσίπουρο, η βότκα, το μπράντι και το τζιν.

Η επιτυχία στο Ιράκ

%cf%80%ce%bf%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b9%ce%b1-6Αναφορικά με τη μεγάλη επιτυχία στο Ιράκ, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Βάιος Κουδουμάκης, υποστηρίζει πως μεταξύ άλλων ήταν και θέμα timing, αφού η επιχείρηση έκανε το άνοιγμα στη χώρα τη στιγμή που εξαιτίας του πολέμου είχε καταστραφεί η πλειοψηφία των εργοστασίων που παρήγαγαν το αράκ, το αντίστοιχο ούζο που συνηθίζεται να πίνουν στο Ιράκ. Εφόσον το προϊόν άρεσε, τα ράφια του Ιράκ κοσμούν πλέον συσκευασίες του «Ούζου 7» και «Ούζου 8». Πέραν του ούζου, που είναι το βασικό της εξαγώγιμο προϊόν, η επιχείρηση έχει εισχωρήσει και σε άλλες αγορές, καθώς εξάγει μπράντι στη Γερμανία, βότκα στη Ρωσία, αλλά και άλλα προϊόντα της σε Ισραήλ, Αμερική και Βαλκανικά κράτη.

Μονόδρομος οι εξαγωγές – Τα προβλήματα της εγχώριας αγοράς

Σύμφωνα με τον κ. Κουδουμάκη, οι εξαγωγές ήταν σχεδόν μονόδρομος για την επιβίωση της επιχείρησης στην Ελλάδα, καθώς η εγχώρια αγορά αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα. «Πέρα από την κρίση υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με το παραγόμενο χύμα τσίπουρο που διατίθεται εντελώς ανεξέλεγκτα στην αγορά και έχει κάνει μεγάλη ζημιά όχι μόνο σε αυτό καθ’ αυτό το τσίπουρο, αλλά επειδή πωλείται πολύ φθηνά, έκανε ζημιά και στο ούζο», δηλώνει χαρακτηριστικά ο ίδιος. «Δεν γίναμε ξαφνικά όλοι τσιπουράδες. Η βόρεια Ελλάδα έπινε πάντα ούζο, αλλά από τη στιγμή που βγήκε το τσίπουρο σε τόσο χαμηλή τιμή και λόγω της κρίσης, ο κόσμος στράφηκε προς τα εκεί», συμπληρώνει, τονίζοντας μάλιστα ότι η φοροδιαφυγή στο τσίπουρο υπολογίζεται ότι ξεπερνάει τα 360 εκατομμύρια ευρώ! Σύμφωνα με τον κ. Κουδουμάκη, παρ’ όλο που έχουν γίνει προτάσεις από τους ποτοποιούς για τον έλεγχο του χύμα τσίπουρου, δεν έχουν αξιοποιηθεί ακόμα από κανέναν.

Πρώτες ύλες και τοπική παραγωγή

%cf%80%ce%bf%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b9%ce%b1-7Σύμφωνα με τους κ.κ. Κασάπη και Κερτένη, υπευθύνους για το ούζο και το τσίπουρο αντίστοιχα, μέρος της επιτυχίας της επιχείρησης είναι ότι δίνει μεγάλη βαρύτητα στους συνεχείς ποιοτικούς ελέγχους, στην ευλαβική τήρηση όλων των απαραίτητων διαδικασιών παραγωγής, αλλά και στις εξαιρετικές πρώτες ύλες. Σε όσες περιπτώσεις είναι δυνατόν, η επιχείρηση προμηθεύεται πρώτες ύλες από την τοπική αγορά, όπως για παράδειγμα τα σταφύλια της Μαρώνειας, στηρίζοντας τους παραγωγούς της.

Σε αυτό το σημείο ο κ. Κουδουμάκης σημειώνει πως υπάρχει ένα κενό στην ελληνική αγορά καθώς δεν υπάρχουν ελληνικές οινοπνευματοποιίες. «Η πρώτη ύλη για το ούζο είναι η αιθυλική αλκοόλη, αλλά δεν υπάρχει καμία ελληνική οινοπνευματοποία αυτή τη στιγμή από την οποία να μπορούμε να την προμηθευτούμε, και έτσι αναγκαζόμαστε να απευθυνόμαστε στη Γαλλία, στο Πακιστάν αλλά και στη Βουλγαρία», αναφέρει.

Η «Ποτοποιία – Οινοποιία Θράκης» ιδρύθηκε το 1977 στην Κομοτηνή από την συγχώνευση 14 μικρότερων ποτοποιιών.

Η επιχείρηση απασχολεί 75 εργαζομένους, και παρά την κρίση δεν έχει προβεί σε μειώσεις μισθών ή απολύσεις.

πηγή: voria.gr

επιμέλεια: inkomotini.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!!