Περιοδεία ηγεσίας ΥΠΑΙΘ στη Θράκη: «Τα προβλήματα λύνονται και επί τόπου»

ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ 1

Μετά την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και το Ιόνιο, περιοδεία και στη Θράκη (Ξάνθη, Ροδόπη, Έβρο), ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, πραγματοποίησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στο κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον υπουργό Ανδρέα Λοβέρδο, συμμετείχαν ο υφυπουργός Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής, ο Γενικός Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης Δημήτρης Τσιρώνης, ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας Χρήστος Βασιλάκος, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Σωτήρης Γκλαβάς και ο διευθύνων σύμβουλος του Εθνικού Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης.

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε με το πέρας της επίσκεψης ο κ. Λοβέρδος, δήλωσε:

«Σκοπός μας είναι να ανοίξουν τα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου με τα λιγότερα δυνατά προβλήματα. Υπογραμμίζουμε αυτόν τον στόχο, διότι η Ελλάδα σήμερα αγωνίζεται να κρατήσει ανοιχτές τις κοινωνικές υποδομές και να ξεφύγει από την ύφεση. Δεν είναι μία κατ’ εξαίρεση περιοδεία. Είναι μία περιοδεία που ανταποκρίνεται στην αρχή μας ότι δεν είμαστε καρφωμένοι στις καρέκλες αλλά είμαστε εκεί που είναι τα προβλήματα. Κοιτάμε τι γίνεται με τους δασκάλους και τους καθηγητές, τι κάνουν τα στελέχη μας: διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι, περιφερειακοί διευθυντές, πώς γενικώς είμαστε λίγες ημέρες πριν τα παιδιά διαβούν την πόρτα του σχολείου. Κοιτάμε αν τα βιβλία είναι στα σχολεία. Βλέπουμε ότι είναι στα σχολεία».

ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ 2

Αναγνώριση Υπηρεσίας 201-2014

Ο κ. Λοβέρδος αναφέρθηκε στο γεγονός οτι φέτος είναι η τελευταία χρονιά που τα κενά καλύπτονται με αναπληρωτές, ενώ εξήγγειλε και ότι «θα αναγνωρίσουμε τις υπηρεσίες που παρασχέθηκαν στην εκπαίδευση από το 2012 ως το 2014. Δεν θα διαταραχθεί η ισορροπία αφού θα λάβουμε υπόψη ότι το 2012 δεν έγινε όπως προβλεπόταν διαγωνισμός του ΑΣΕΠ». Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Τα κενά μας από την ερχόμενη χρονιά θα πρέπει να τα καλύπτουμε με οργανικές θέσεις με τη διαφανή διαδικασία του ΑΣΕΠ. Προσπαθούμε να πείσουμε την ευρωπαϊκή επιτροπή να βγούμε από τον κανόνα ένα προς δέκα, και αν το πετύχουμε, να προκηρύξουμε για τον Ιανουάριο θέσεις για 10.000 εκπαιδευτικούς. Αν το καταφέρουμε θα λύσουμε πολλά προβλήματα. Μας λένε να μην αδικήσουμε και ξεχάσουμε τους ανθρώπους που περιμένουν χρόνια σε ένα πίνακα. Δεν θα τους ξεχάσουμε. Ακούμε τα αιτήματά τους, τα ακούμε όλα. Η γραμμή μας είναι η γραμμή του διαλόγου και της κατανόησης εξηγώντας επίμονα ότι δεν έχουμε χρήματα για να κάνουμε ό,τι χρειαζόμαστε. Έχουμε την Τετάρτη το σχέδιο νόμου στη Βουλή που ξεκλειδώνουμε τους πίνακες. Από ’δώ κι εμπρός πρέπει να θεωρείται στα δεδομένα ότι θα αναγνωρίσουμε τις υπηρεσίες που παρασχέθηκαν στην εκπαίδευση από το 2012 ως το 2014. Δεν θα διαταραχθεί η ισορροπία αφού θα λάβουμε υπόψη ότι το 2012 δεν έγινε όπως προβλεπόταν διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Και αυτό είναι εξαγγελία».

Εξισώνονται οι ΕΠΑΘίτες με τους αποφοίτους των Παιδαγωγικών Ακαδημιών

Σε ότι αφορά την κινητικότητα των εκπαιδευτικών στην περιοχή αλλά και ζητήματα μειονοτικής εκπαίδευσης, επισήμανε: «Ολοκληρώθηκαν, σήμερα μάλιστα, τα θέματα της κινητικότητας των εκπαιδευτικών στους πέντε νομούς. Τα κενά είναι πολύ λίγα και απολύτως διαχειρίσιμα. Τα κενά που έχουμε θα τα καλύψουμε με αναπλήρωση. Είναι απόλυτα διαχειρίσιμη η κατάσταση. Στις 5 Σεπτεμβρίου είναι η πρώτη φάση αναπλήρωσης των κενών. Τα μειονοτικά σχολεία θα λειτουργήσουν χωρίς κανένα πρόβλημα. Έχουμε έναν προγραμματισμό για την βελτίωση των κτιριακών υποδομών. Είδα στον Εχίνο τις ανάγκες για το νηπιαγωγείο και το Ιεροσπουδαστήριο και έχουμε την διαβεβαίωση του  Διευθύνοντα Συμβούλου του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης κ. Μανούρη για να γίνουν οι παρεμβάσεις. Από τις 11 Σεπτεμβρίου οι ιεροδιδάσκαλοι θα είναι στα σχολεία. Την Τετάρτη ψηφίζονται στη Βουλή οι ρυθμίσεις για να κλείσει το θέμα. Η διάταξη αυτή ψηφίζεται από έξι από τα επτά κόμματα της Βουλής. Εξήντα αναπληρωτές ΕΠΑΘίτες θα προσληφθούν για τα κενά στα μειονοτικά σχολεία. Προχωράμε στις διαδικασίες για την εξομοίωση των ΕΠΑΘιτών με τους αποφοίτους των παιδαγωγικών ακαδημιών σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Δεν είναι σχεδιασμός, δεν είναι σκέψη, είναι απόφαση που θα υλοποιηθεί τώρα. Θα λειτουργήσει και σχολείο δεύτερης ευκαιρίας στη Μάνταινα από τον Οκτώβριο».

ΛΟΒΕΡΔΟΣ 1

Δεν τίθεται θέμα λειτουργίας δίγλωσσων νηπιαγωγείων και επαναλειτουργίας της ΕΠΑΘ

Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων Γεώργιος Καλαντζής απαντώντας σε ερώτηση για τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, την επαναλειτουργία της ΕΠΑΘ και τα βιβλία  της διδασκαλίας του κορανίου στα δημόσια σχολεία, τόνισε: «Σε ότι αφορά τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, έχουν κατατεθεί ερωτήσεις και έχουν δοθεί απαντήσεις. Δεν τίθεται ζήτημα λειτουργίας τους. Επίσης, δεν υπάρχει ζήτημα επαναλειτουργίας της ΕΠΑΘ. Το ΥΠΑΙΘ  εξετάζει  ώστε να βρεθεί καλύτερη λύση για το πώς θα μορφώνονται οι εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων. Δεν έχουν τυπωθεί βιβλία για τη διδασκαλία του Ιερού Κορανίου στα δημόσια σχολεία, αλλά το Υπουργείο βρίσκεται στο τελικό στάδιο για να προκηρύξει σχετικό πρόγραμμα. Είναι αυτονόητο ότι η διδασκαλία γίνεται  στην ελληνική γλώσσα».

Μουσικό και Πρότυπο σχολείο από φέτος στην Αλεξανδρούπολη

Ο Υφυπουργός Παιδείας  και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, τόνισε ότι «τα προβλήματα της παιδείας δεν λύνονται μόνο από την Αθήνα αλλά και επί τόπου», ενώ απαντώντας στην ερώτηση για την ίδρυση μουσικού σχολείου και πρότυπου σχολείου στην Αλεξανδρούπολη, απάντησε:«Σε έναν μήνα προχωράμε στην ίδρυση μουσικού σχολείου στην Αλεξανδρούπολη. Απομένει η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και προχωράμε στην ίδρυση για το επόμενο διδακτικό έτος. Είναι αίτημα πάνω από 15 ετών για την Αλεξανδρούπολη. Από την επόμενη χρονιά θα έχει ο δήμος και μουσικό σχολείο και πρότυπο σχολείο».

Σκέψεις για ίδρυση μουσικού σχολείου στο Δροσερό Ξάνθης

Μουσικό δημοτικό Tέλος, ο Υπουργός  Ανδρέας  Λοβέρδος  έκανε ειδική αναφορά στο σχολείο του Δροσερού, στη συνοικία των Ρομά στην Ξάνθη: «Στο Δροσερό μας έγινε πρόταση να δούμε την ίδρυση Μουσικού δημοτικού σχολείου. Θα το δούμε. Τα Μουσικά σχολεία είναι τα καλύτερα σχολεία, όπως τα πειραματικά και μερικά  δημόσια σχολεία όπως  είναι το 3ο Λύκειο Ξάνθης. Τα Μουσικά σχολεία είναι στο σύνολο 48. Και είναι όλα διαμάντια. Όσο τα επεκτείνουμε, τόσο επεκτείνουμε την καλή πλευρά της εκπαίδευσης. Σε όλα τα χρόνια σε αυτά τα σχολεία είχαμε 0% περιστατικά σχολικού εκφοβισμού. Λέμε ολόψυχα «ναι»  σε αυτή την εκπαιδευτική πολιτική».

ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ 3

ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ 4

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!!