Φθηνό φυσικό αέριο για οικιακή χρήση στην ΑΜ-Θ αξιώνει ο νεοεκλεγείς Περιφερειάρχης Γ. Παυλίδης

ΠΑΚαι θέτει όρους – προϋποθέσεις για την προώθηση μεγάλων ενεργειακών έργων στην περιοχή.

Αναφερόμενος σε σειρά μεγάλων έργων που δρομολογούνται στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, ο νεοεκλεγείς Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Παυλίδης, θέτει το θέμα επί τάπητος με επιστολή του προς τον  Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννη Μανιάτη, στην οποία καταθέτει επίσης τη ρητή του επιφύλαξη, σε θέματα περιβάλλοντος, ασφάλειας, δημόσιας υγείας, και περιορισμού των δυνατοτήτων υλοποίησης εναλλακτικών και αειφόρων αναπτυξιακών σχεδίων.

Ειδικότερα, στην επιστολή του ο κ. Παυλίδης, την οποία κοινοποιεί και στον Πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά, στους Αρχηγούς των Κομμάτων και στους Βουλευτές της  Περιφέρειας ΑΜ-Θ, αναφέρει:

«Κύριε Υπουργέ.

Πληροφορηθήκαμε ότι με διυπουργική απόφαση της Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων (Δ.Ε.Σ.Ε.), δώδεκα ενεργειακά έργα εντάσσονται στη Διαδικασία Στρατηγικών Επενδύσεων Fast-Track.

Από τα δώδεκα ενεργειακά έργα, που έχουν χαρακτηριστεί από την Ε.Ε. ως Ευρωπαϊκά Ενεργειακά Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος, και στα οποία περιλαμβάνονται οι αγωγοί φυσικού αερίου TAP και Ελλάδας – Βουλγαρίας, ηλεκτρικές διασυνδέσεις και υποδομές αποθήκευσης φυσικού αερίου, τα οκτώ τοποθετούνται στην Περιφέρειά μας, την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Ειδικότερα:

Ηλεκτρική Ενέργεια

1. Διασύνδεση μεταξύ Maritsa East 1 (Bουλγαρία) και Νέας Σάντας (Eλλάδα). Πρόκειται για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Βουλγαρίας. Το συνολικό μήκος της γραμμής θα είναι περί τα 144 χλμ, εκ των οποίων τα 29 χλμ επί ελληνικού εδάφους.

Φυσικό αέριο

2. IGB: Διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας, μεταξύ Κομοτηνής και Stara Zagora. Ο IGB θα έχει μήκος 182 χλμ, και αρχική μεταφορική ικανότητα 3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα αναβάθμισης στα 5 δισ. κ.μ.

3. Πλωτός Σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη – INGS LNG Greece, με δυνατότητα αεριοποίησης και μετάγγισης 6,1 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως. Η συνολική επένδυση εκτιμάται σε 340 εκ. ευρώ.

 5. Εγκατάσταση αποθήκευσης στην Καβάλα, σε εξαντλημένο κοίτασμα φυσικού αερίου. Το εκτιμώμενο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 400 εκατομμύρια ευρώ.

6. Αγωγός ΤΑΡ (Ελλάδα – Αλβανία – Ιταλία). Το εκτιμώμενο κόστος της επένδυσης στον ελληνικό χώρο ανέρχεται στα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

7. Αγωγός ITGI (διασύνδεση Τουρκίας – Ελλάδας – Ιταλίας), με προβλεπόμενη αρχική μεταφορική ικανότητα 8 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα αύξησης στα 12 δισ. κυβικά μέτρα. Το κόστος επένδυσης του χερσαίου τμήματος ανέρχεται στα 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ.

8. Σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου στους Κήπους του Έβρου, με εκτιμώμενο κόστος επένδυσης 70 εκατομμύρια ευρώ.

Οι διαδικασίες υλοποίησης των έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος στην Ελληνική Επικράτεια, αναμφίβολα θα συμβάλει στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας και στην γεωπολιτική αναβάθμιση της Ελλάδας, αλλά παραλείπονται τρεις σημαντικές παράμετροι:

α) Η αντίδραση των πολιτών στη διαρκή, άδικη, και προσχηματική παράλειψη –αποκλεισμό της Περιφέρειας ΑΜ-Θ από τη δυνατότητα χρήσης φυσικού αερίου οικιακής χρήσης, σε αντίθεση με τα μεγάλα αστικά κέντρα, με αποτέλεσμα την τεράστια ετήσια επιβάρυνση των νοικοκυριών της περιοχής, ιδίως τώρα σε περίοδο κρίσης.

β)  Η μη ύπαρξη ανταποδοτικών οφελών στις τοπικές κοινωνίες.

γ) Η ρητή επιφύλαξή μας σε ζητήματα περιβάλλοντος, ασφάλειας, υγείας και  υπέρμετρης – καταχρηστικής δέσμευσης των περιουσιών των κατοίκων της (ΤΑΡ, τενάγη, κ.λπ.), αλλά και περιορισμού της ανάπτυξης (από την πληθώρα των δικτύων), με τρόπο εξουσιαστικό και επίπεδο.

Επειδή τα περί διασφάλισης της επάρκειας ενέργειας σε ανταγωνιστικές τιμές ισχύουν για όλους τους άλλους πλην των πολλαπλώς επιβαρυνόμενων κατοίκων της Περιφέρειάς μας, που αφού χρησιμοποιείται η περιοχή μας, παρακάμπτονται στα οφέλη.

Δηλώνουμε, στον βαθμό και στην έκταση που νομιμοποιούμαστε να μεταφέρουμε τις απόψεις των συμπολιτών μας, ότι οι τρεις παραπάνω όροι είναι δίκαιες προϋποθέσεις για την αποδοχή από την κοινωνία και όχι την επιβολή τους, των έργων αυτών.

Σημειώνουμε, ότι οποιαδήποτε αιτίαση περί μη ύπαρξης ακόμη φυσικού αερίου για οικιακή χρήση στην Περιφέρειά μας, με τον μεγαλύτερο χειμώνα και τις χαμηλότερες θερμοκρασίες στη χώρα, θεωρείται προσχηματική γιατί  έπρεπε το σχετικό νομικό πλαίσιο να είχε διορθωθεί και να μην αποτελεί άλλοθι. Το κάθε νοικοκυριό, καταβάλλει ετησίως περίπου 2.000 ευρώ για φόρους από το πετρέλαιο θέρμανσης από τους προνομιούχους που έχουν φθηνό φυσικό αέριο, ή παγώνει, ενώ κατά τα λοιπά εμείς «απολαμβάνουμε» ηχηρών τίτλων, όπως «ενεργειακό κέντρο» κ.λπ.

Παρακαλούμε στην περαιτέρω προώθηση των ενεργειών σας ώστε να ληφθούν σοβαρά υπόψη τα παραπάνω, να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας, που αποτελούν απαραβίαστες γραμμές για την κοινωνία μας.

Με τιμή

Ο νεοεκλεγείς Περιφερειάρχης ΑΜ-Θ

Γιώργος Παυλίδης».

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!!