Υγιεινότερο και γευστικότερο φαγητό, με μυρωδικά βότανα αντί για αλάτι!

Περιεκτικό οδηγό για τους καταναλωτές, σχετικά με τη χρήση μυρωδικών στα τρόφιμα, εξέδωσε η Διεύθυνση Διατροφικής Πολιτικής και Ερευνών του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) σε συνεργασία με τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδας, στο πλαίσιο της εκστρατείας του ΕΦΕΤ για τη μείωση της πρόσληψης αλατιού.

Η υπερβολική κατανάλωση αλατιού σχετίζεται με αυξημένη αρτηριακή πίεση, και συνεπώς με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων. Είναι σημαντικό λοιπόν να μειωθεί η πρόσληψη αλατιού, ακόμη και από την παιδική ηλικία, χωρίς όμως αυτό να γίνει σε βάρος της νοστιμιάς και της απόλαυσης.

Ένας φυσικός τρόπος ενίσχυσης της γεύσης και των αρωμάτων όλων των τροφίμων, και ιδιαίτερα αυτών που περιέχουν χαμηλά ποσοστά αλατιού, είναι η χρήση μυρωδικών βοτάνων, όπως η ρίγανη, το θυμάρι, ο μαϊντανός, ο δυόσμος, κ.λπ., είτε φρέσκα είτε αποξηραμένα.

Η Ελλάδα είναι ένας τόπος εύφορος, όπου φύονται και καλλιεργούνται φυτά και βότανα άριστης ποιότητας. Τα μυρωδικά αυτά, εκτός από το ότι μπορούν να ενισχύσουν τη γεύση, μπορούν να βελτιώσουν και γενικότερα τη διατροφή μας, διότι είναι πλούσια σε ουσίες που έχουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία.

ΑΛΑΤΙΕνόψει, δε, της Σαρακοστιανής νηστείας, πολλοί επικεντρωνόμαστε στην αποφυγή του κρέατος και των γαλακτοκομικών, και ξεχνάμε πόσο σημαντική είναι και η μείωση του αλατιού. Πολλές από τις παραδοσιακές συνταγές κατά την περίοδο της νηστείας αλλά και μετά από αυτήν, μπορούν να γίνουν υγιεινότερες, με λιγότερο αλάτι, και γευστικότερες, με περισσότερα μυρωδικά!

Οι ενδεικτικές προτάσεις της Λέσχης Αρχιμαγείρων Ελλάδας ως προς τη χρήση μυρωδικών, μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές να γνωρίσουν και να δοκιμάσουν τη χρήση μυρωδικών που δεν είχαν σκεφτεί ή τολμήσει στο παρελθόν.

Το φαγητό αποτελεί απόλαυση και μπορεί να παραμείνει γευστικό και απολαυστικό, ακόμη και με λιγότερο αλάτι.

Στο φυλλάδιο του ΕΦΕΤ στους παρακάτω συνδέσμους, υπάρχουν και άλλες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τη χρήση και αποθήκευση των μυρωδικών:

http://www.efet.gr/images/efet_res/docs/nutrition/say1.pdf (ελληνική έκδοση).

http://www.efet.gr/images/efet_res/docs/nutrition/say.pdf (αγγλική έκδοση).

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!!