Σεμινάριο θεατρολογίας για εκπαιδευτικούς, από το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής

ΘΕΑΤΡΟ 4Σεμινάριο με θέμα «Θέατρο στην εκπαίδευση: από τη διαδικασία στην πράξη», πρόκειται να διοργανώσει το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κομοτηνής.

Το σεμινάριο σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει μια πιο εξειδικευμένη γνώση στον τομέα της θεατρικής τέχνης και πρακτικής, με στόχο να καλύψει την ανάγκη των εκπαιδευτικών για νέες διαδραστικές προσεγγίσεις. Σύμφωνη με τα εκπαιδευτικά δεδομένα η συνεισφορά της θεατρικής μεθοδολογίας, αποτελεί εργαλείο για τον εκπαιδευτικό και εφόδιο για τον μαθητή, αφού συμβάλλει στη λειτουργία των απαιτήσεων της εκπαίδευσης (μαθητοκεντρική διδασκαλία, ομαδοσυνεργατικότητα, projects, κ.λπ.).

Οι εκπαιδευτικοί που θα λάβουν μέρος, θα μάθουν να εφαρμόζουν τις βασικές τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος, να δομούν μια θεατρική παράσταση ή ένα δρώμενο χρησιμοποιώντας τεχνικές συρραφής, διασκευής και επεξεργασίας κειμένου, και να οργανώνουν σκηνικά τον χώρο και τη διαδικασία της σκηνικής δράσης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

15 Δεκεμβρίου, 18.00 – 21.00

Εκπαιδευτής: Σίμος Παπαδόπουλος, Λέκτορας Θεατρολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΔΠΘ.

Τίτλος εργαστηρίου: «Αξιοσημείωτες Συναντήσεις: Η θεατρική διερεύνηση για κατανόηση και αλλαγή».

Περίληψη-περιγραφή εργαστηρίου: Πρόκειται για βιωματικό εργαστήριο βασισμένο σε λογοτεχνικό κείμενο ή σενάριο, που πραγματεύεται την ενσυναίσθηση υπό το πρίσμα της διαφορετικότητας, και στοχεύει, μέσα από σύντομες δράσεις Διερευνητικής Δραματοποίησης (inquiry drama), να φέρει τους συμμετέχοντες σε βιωματική σχέση με την αλληλεγγύη προς το πρόσωπο του Άλλου και τη γενναιοδωρία ως τρόπο κατανόησης της ζωής. Επίσης, θα διερευνηθούν τρόποι ώστε καθένας να μπορεί να αξιοποιεί με καλλιτεχνική και παιδαγωγική ευαισθησία κατάλληλες θεατρικές τεχνικές που αποσκοπούν στη δημιουργία συγκινησιακών και στοχαστικών βιωμάτων. Το εργαστήριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και ειδικότερα σε θεατρολόγους, δασκάλους, νηπιαγωγούς, φιλολόγους, εμψυχωτές θεάτρου, και κάθε εκπαιδευτικό που ενδιαφέρεται να βιώσει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να πραγματωθεί η θεατρική εμψύχωση στο σχολείο. Προϋπόθεση για τη συμμετοχή είναι η πραγματική διάθεση για γνήσια εμπλοκή στο εργαστήριο (ντύσιμο ελαφρό με μάλλινες ή βαμβακερές κάλτσες).

9 Ιανουαρίου 2015, 18.00 – 20.00 / Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2015, 12.00 – 14.00.

Εκπαιδεύτρια: Παπαστρατάκη Ευαγγελία.

Τίτλος εργαστηρίου: «Τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας για την εκπαίδευση»

Περίληψη-περιγραφή εργαστηρίου: Βασικές αρχές οπτικοακουστικής παραγωγής για εκπαιδευτικούς: Πολλές φορές στις σχολικές γιορτές ή παραστάσεις, μια οπτικοακουστική παραγωγή μπορεί να λύσει προβλήματα που προκύπτουν, ή να χρησιμοποιηθεί συμπληρωματικά.  Σε αυτό το κομμάτι του σεμιναρίου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τις βασικές αρχές της οπτικοακουστικής γλώσσας, να πειραματιστούν με τη λήψη και να έρθουν σε επαφή με το μοντάζ.

Στόχοι του εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες να:

– δημιουργήσουν μια αφήγηση με σταθερές και κινούμενες εικόνες.

– δημιουργήσουν ένα μικρό σενάριο

– μπορέσουν να χρησιμοποιούν κάμερες για διάφορες λήψεις πλάνων.

– μπορέσουν να χειρίζονται ένα πρόγραμμα μοντάζ.

Δομή εργαστηρίου:

1η συνάντηση:

Α) Συζήτηση: Οι εικόνες ως μέσο έκφρασης / Πώς μπορώ να «διαβάσω» και να «γράψω» με εικόνες; / Πώς μπορώ να αφηγηθώ μια ιστορία με εικόνες;

Β) Φωτοϊστορίες: Πρώτη επαφή με το πρόγραμμα μοντάζ – εξερεύνηση του περιβάλλοντος του προγράμματος (εισαγωγή εικόνων και ήχων, τίτλοι και υπότιτλοι, μεταβάσεις και εξαγωγή). Αφού γίνει η πρώτη επαφή, δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν μια ιστορία με εικόνες που υπάρχουν ήδη, ή με δικές τους εικόνες που θα τραβήξουν στον χώρο. Η άσκηση θα γίνει σε ομάδες δύο ή τριών ατόμων στο περιβάλλον του προγράμματος μοντάζ.

2η συνάντηση:

Α) Βασικές αρχές λήψης: Παρακολούθηση βίντεο με τις βασικές αρχές λήψης πλάνων και ήχου.

Β) Πορεία και σημεία προσοχής για μια παραγωγή – Παρουσίαση της πορείας ενός ντοκιμαντέρ: Από την αρχική ιδέα στην υλοποίηση / Το παράδειγμα «Από το μολύβι στο στυλό».

Γ) Δημιουργία παραγωγής (διάρκειας ως δύο λεπτών) – Σε ομάδες έως πέντε ατόμων, οι συμμετέχοντες δημιουργούν μικρά σενάρια, προχωρούν σε λήψη πλάνων και μοντάζ, έχοντας κατά νου τις βασικές αρχές που προαναφέρθηκαν.

16 Ιανουαρίου 2015, 18.00 – 20.00

Εκπαιδεύτρια: Ευαγγελία Κοψαλίδου.

Τίτλος εργαστηρίου: «Η πολύτιμη συμβολή της μουσικής στη δημιουργία μιας θεατρικής παράστασης, στη συνοδεία μιας απαγγελίας ή ενός κειμένου, και στο θεατρικό παιχνίδι».

Περίληψη-περιγραφή εργαστηρίου: Βιωματικό εργαστήριο το οποίο περιλαμβάνει ρυθμικά μοτίβα σε συνδυασμό με κινητικά παιχνίδια και παιχνίδια λόγου, εναλλαγές τονικοτήτων και χρήση κρουστών οργάνων, και ενεργητική μουσική ακρόαση. Θα δοθεί η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να κατανοήσουν τον τρόπο χρήσης της μουσικής και των τραγουδιών σε αφηγηματικά ή σε θεατρικά κείμενα, και θα είναι σε θέση να εναλλάσσουν ρυθμικά και τονικά μοτίβα στις αφηγήσεις τους, επενδύοντας μουσικά το κείμενο ή το έργο που επιλέγουν.

1 Φεβρουαρίου 2015,  18.00 – 20.00 / Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015, 18.00 – 20.00.

Εκπαιδευτής: Φιλοποίμην Ανδρεάδης, ηθοποιός.

Τίτλος εργαστηρίου: «Δοκιμές σε τρόπους απόδοσης “κατά τέχνη”, της δημώδους ποιήσεως».

Περίληψη-περιιγραφή εργαστηρίου: Προσέγγιση των σχημάτων λόγου, χρησιμοποιώντας για άσκηση:

– Παραλογές: Της νύφης που κακοτύχησε, Του Νεκρού Αδελφού.

– Μοιρολόγια του Κάτω Κόσμου και του Χάρου: Γιατί είναι μαύρα τα βουνά, Της Λυγερής και του Χάρου.

7 Φεβρουαρίου 2015,  17.00 – 19.00 / Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015, 12.00 – 14.00.

Εκπαιδεύτρια: Λαντζουράκη Μυρσίνη, Θεατροπαιδαγωγός- Σκηνοθέτης, MA Applied Drama- University of London.

Τίτλος εργαστηρίου: «Θέατρο στην εκπαίδευση – Από τη διαδικασία στην πράξη».

Στοιχεία επικοινωνίας με το ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής (Γ. Κονδύλη 30):

Τηλ.: 25310- 27484, 25970

Fax: 25310- 37770

Ιστοσελίδα: www.dipethekomotinis.gr

E-mail: theatrokomotinis@gmail.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!!