Νέα παρέμβαση Στυλιανίδη για την απαγόρευση διέλευσης λεωφορείων από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα Νυμφαίας Κομοτηνής

ΣΤΥΛ ΝΥΜΦΓια «απαράδεκτες καθυστερήσεις στη δυνατότητα κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων και λεωφορείων στον Κάθετο Άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία», και «ελλείψεις υλικοτεχνικής υποδομής και αστυνομικού προσωπικού στον μεθοριακό σταθμό Νυμφαία-Μακάζα», κάνει λόγο ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, καταθέτοντας σχετική Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εξωτερικών, Υποδομών-Μεταφορών-Δικτύων, και Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη.

Αναλυτικά η παρέμβαση του κ. Στυλιανίδη:

«Το Φθινόπωρο του 2013 δόθηκε σε λειτουργία ο Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή-Μάκαζα και τέθηκε σε λειτουργία ο μεθοριακός σταθμός στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Όπως είχα επισημάνει σε προηγούμενη Ερώτησή μου (6284/14-2-2014) προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Εξωτερικών και Υποδομών, η απαγόρευση διέλευσης φορτηγών άνω των 3,5 τόνων και επιβατικών οχημάτων άνω των 9 θέσεων, βάσει ρηματικής διακοίνωσης με τη Βουλγαρία, μειώνει την αναπτυξιακή προοπτική του Κάθετου Άξονα, έχοντας ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να μεταφερθούν οδικώς εμπορεύματα και πρώτες ύλες, καθώς και να διέρχονται τουριστικά λεωφορεία, ακυρώνοντας τον τουριστικό σχεδιασμό της περιοχής.

Το πρόβλημα αυτό έχει επισημανθεί με αλλεπάλληλα υπομνήματα των επαγγελματικών και αυτοδιοικητικών φορέων της Θράκης (Σύνδεσμος Βιοτεχνιών & Βιομηχανιών Θράκης, ΚΤΕΛ, Περιφέρεια Α.Μ.-Θ., κ.λπ.) προς το Υπουργείο και την Εγνατία Οδό Α.Ε.

Σε απάντηση της Ερώτησής μου, το Υπουργείο Εξωτερικών επισήμανε, πριν από έξι μήνες, ότι «υπενθυμίζει συστηματικώς προς την Βουλγαρική πλευρά την υποχρέωση δημιουργίας γεφυροπλάστιγγας», ώστε να είναι δυνατή η είσοδος βαρέων φορτηγών. Σημειωτέον, ότι το Υπουργείο Εξωτερικών δεν έδωσε καμία εξήγηση για τον λόγο που δεν προβαίνει σε διαβούλευση για την τροποποίηση της ρηματικής διακοίνωσης που απαγορεύει τη διέλευση λεωφορείων, γεγονός που δεν συνδέεται με τη μη ύπαρξη γεφυροπλάστιγγας.  Από την άλλη, το Υπουργείο Υποδομών παραπέμπει το θέμα στη «Διοικητική Αρχή Σηράγγων», η οποία δεν έχει εξετάσει ακόμη το θέμα.

Επιπλέον, όπως καταγγέλλει και η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Ροδόπης, παρατηρούνται ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή (κτίριο, εξοπλισμός, αλεξίσφαιρα γιλέκα), και σε αστυνομικό προσωπικό στον μεθοριακό σταθμό, προκειμένου να εξυπηρετούνται ταχύτερα και με ασφάλεια οι πολίτες, καθώς μάλιστα οι διελεύσεις έχουν πολλαπλασιαστεί.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Α.Υ. Ροδόπης:

– Τον Μάιο του 2014 καταγράφηκε είσοδος στη χώρα 71.140 ατόμων (εκ των οποίων 22.941 ημεδαποί και 48.199 αλλοδαποί), και έξοδος 94.520 ατόμων (εκ των οποίων 20.734 ημεδαποί και 73.786 αλλοδαποί).

– Την εβδομάδα από 01-06-2014 έως 08-06-2014, καταγράφηκε είσοδος στη χώρα 18.604 ατόμων (εκ των οποίων 6.965 ημεδαποί και 11.639 αλλοδαποί), και έξοδος 20.838 ατόμων (εκ των οποίων 6.161 ημεδαποί και 14.677 αλλοδαποί).

– Την εβδομάδα από 09-06-2014 έως 14-06-2014 καταγράφηκε είσοδος στη χώρα 21.687 ατόμων και έξοδος 26.345 ατόμων.

– Από 15-06-2014 έως 20-06-2014 καταγράφηκε είσοδος στην χώρα 19.024 ατόμων και έξοδος 23.221 ατόμων.

– Στις 21-06-2014 καταγράφηκε είσοδος στη χώρα 44.382 ατόμων και έξοδος 19.935 ατόμων.

Είναι, δε, γεγονός, ότι κατά τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο, αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της κίνησης, κάτι που καταδεικνύει και η ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση που παρατηρήθηκε τον Ιούλιο.

Η επίλυση των παραπάνω θεμάτων θα συμβάλλει αποφασιστικά στην αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής, και θα αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες του Κάθετου Άξονα και του μεθοριακού σταθμού, όπως τον οραματιστήκαμε και τον σχεδιάσαμε δέκα χρόνια πριν.

Για τον λόγο αυτό ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Βάσει της διαβούλευσης με τη Βουλγαρική πλευρά, πότε προβλέπεται η λειτουργία της γεφυροπλάστιγγας στον μεθοριακό σταθμό, που θα επιτρέπει τη διέλευση βαρέων οχημάτων; Για ποιον λόγο δεν τροποποιείται η ρηματική διακοίνωση ώστε να επιτρέπεται η διέλευση τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ;

2. Πότε προγραμματίζεται η απόφαση της Διοικητική Αρχής Σηράγγων ώστε να επιλυθούν τα όποια εμπόδια δεν επιτρέπουν τη διέλευση βαρέων οχημάτων από τον Κάθετο Άξονα;

3. Ποιος είναι ο προγραμματισμός του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη για τη στελέχωση και την υλικοτεχνική υποδομή του μεθοριακού σταθμού;».

 

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!!