Μία…πόλη 70.000 «καταγγέλλει» φίλους και συγγενείς

ΤΣΙΓΜΑΡΙΛΗ ΜΑΡΓΩΜΕΝΟΥ

Το κάπνισμα είναι από τα βασικά θέματα καταγγελιών.ΤΙΚΕΤΕΣ:

Αν μιλούσαμε για «καρφώματα» με όρους NBA, οι Ελληνες θα μπορούσαν να κάνουν τον Μάικλ Τζόρνταν να νιώθει ερασιτέχνης. Κάθε μέρα, διακόσιοι συμπολίτες μας σηκώνουν το τηλέφωνο για να «τα πουν» με τους ράμπο του ΣΔΟΕ. Εσχάτως το νούμερο 1517, η ειδική γραμμή για φορολογικές καταγγελίες, γνωρίζει μέρες δόξας, σε τέτοιο σημείο που, αν επιχειρήσετε να καλέσετε, θα ακούσετε το μήνυμα «αυτή τη στιγμή, οι γραμμές μας είναι κατειλημμένες. Παρακαλώ αναμείνατε…». Βλέπετε, μπορεί το συγκεκριμένο τετραψήφιο να υπάρχει από το 2008, αλλά την πρώτη χρονιά το κάλεσαν μόλις 4.000 άνθρωποι. Και μετά, ξεκίνησε η απενοχοποίηση: το 2009 τα τηλεφωνήματα έφτασαν τις 4.500, το 2010 τις 19.000 κλήσεις και φέτος 200 τηλέφωνα κάθε μέρα! Πράγμα που σημαίνει πως μέσα σε ένα χρόνο θα έχουν καλέσει το νούμερο 70.000 άνθρωποι: περίπου ο πληθυσμός μιας πόλης σαν τα Τρίκαλα!

Καθώς αυξάνεται ο αριθμός εκείνων που επιδιώκουν να βγάζουν τα φορολογικά άπλυτα των άλλων στην τηλεφωνική φόρα, τα στοιχεία δείχνουν πως αυτό που κυρίως ανθεί είναι το «κάρφωμα» συγγενικού τύπου. Τα στατιστικά στοιχεία λένε πως 6 στους 10 τηλεφωνούν για να «συνετίσουν» αντιπαθητικές πεθερές, «παράνομους» κουμπάρους και άσπλαχνα αδέλφια με τη βοήθεια των ράμπο του ΣΔΟΕ.

Οι χωρισμένες και απατημένες σύζυγοι που καρφώνουν τον άνδρα τους και ζουν για να δουν τον πόλεμο των Ρόουζ ν’ ανθεί στο σπίτι τους είναι αγαπημένες πελάτισσες του 1517, καθώς η ατάκα «ο πρώην σύζυγός μου έχει βάλει τα λεφτά στη θυρίδα, και σας έχει αφήσει το χαράτσι απλήρωτο!» αποτελεί φράση–φετίχ για τους τηλεφωνητές. Οποτε την ακούν, ξέρουν πως θ’ ακολουθήσει ποταμός αποκαλύψεων. Αντιστοίχως, στο πλαίσιο έτερων συγγενικών «καρφωμάτων», ο πεθερός που ξεπλένει «μαύρο» χρήμα και ο θείος που «ξεχνάει» να κόψει αποδείξεις αναδεικνύονται σε πρωταγωνιστές των τηλεφωνικών σουρεαλιστικών συζητήσεων.

Όταν ξεφύγουμε από τα στενά οικογενειακά όρια, περνάμε στις επαγγελματικές αντιζηλίες. Καθώς υπάρχει πάντοτε κάτι που μπορείς να κάνεις για να οδηγήσεις γρηγορότερα την κατσίκα του γείτονα στην τελευταία της κατοικία, συχνοί συνομιλητές των κυρίων που απαντούν στο 1517 είναι και οι εστιάτορες της ημεδαπής: το 20% των τηλεφωνημάτων γίνεται από ιδιοκτήτες ταβερνών και καφετεριών, που έχουν βάλει στο μάτι το διπλανό μαγαζί, και καταγγέλλουν πως έχει να κόψει απόδειξη από τότε που ήταν της μόδας η καμπάνια «Αγαπάς την Ελλάδα; Απόδειξη!». Στο υπόλοιπο 20% των καταγγελιών αναλαμβάνουν δράση οι απολυμένοι υπάλληλοι που παίρνουν τηλεφωνικώς τη μεγάλη τους εκδίκηση, αλλά και οι λογιστές που έμειναν απλήρωτοι και αποφάσισαν να μοιραστούν με το ΣΔΟΕ όλ’ αυτά που γνωρίζουν για τον… φιλάργυρο πρώην εργοδότη τους.

Με άλλα λόγια, οι τηλεφωνικές καταγγελίες τείνουν να γίνουν το νέο εθνικό μας χόμπι, και αυτό δεν είναι κάτι που ξεκίνησε φέτος, ούτε και έχει να κάνει μόνο με τη γραμμή του ΣΔΟΕ. Υπάρχει, άλλωστε, ποικιλία τηλεφωνικών γραμμών για όσους θέλουν να εκτονωθούν κάνοντας κτήμα κοινό της οικουμένης τις πομπές του γείτονά τους. Ιδιαίτερα δημοφιλές είναι και το 11012 της Οικονομικής Αστυνομίας, που απαντάει αμέσως καθώς έχει λιγότερους οπαδούς απ’ το ΣΔΟΕ, αφού τα στοιχεία λένε πως δέχεται γύρω στις 50 κλήσεις την ημέρα. Και, βέβαια, είναι πάντα στη διάθεση εκείνων που έχουν τα στοιχεία έτοιμα και το «θύμα» τους στοχοποιημένο και το 10190, για καταγγελίες διαφθοράς.

Η «γραμμή της Διεθνούς Διαφάνειας» μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της (εγκαινιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2013) έλαβε πάνω από 500 τηλεφωνήματα. Μαινόμενοι φορολογούμενοι βρήκαν εκεί καταφύγιο για να «καρφώσουν» την υπάλληλο που αντί να τους εξυπηρετήσει τελειοποιεί το γαλλικό της μανικιούρ, ασφαλισμένοι είπαν τον πόνο τους για την εταιρεία που στη δύσκολη ώρα τούς άφησε χωρίς αυτοκίνητο και εργαζόμενοι σε «γαλέρες» του ιδιωτικού τομέα ψιθύρισαν στη γραμμή καταγγελίας την τραγωδία τού να δουλεύεις 12ωρο και να πληρώνεσαι part time.

Για πιο εξειδικευμένες καταγγελίες, βέβαια, υπάρχουν και πιο… εξαντρίκ τηλε-καρφωτικές γραμμές, όπως το 2313-325.501 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στο οποίο εδώ και ένα χρόνο μπορούν οι Θεσσαλονικείς να καταγγέλλουν όποιον έχει τζάκι που μυρίζει ύποπτα! Αν αυτό σας ακούγεται κάπως αλλόκοτο, η πραγματικότητα είναι πως τις πρώτες μέρες της λειτουργίας της πέρυσι τον χειμώνα η σουρεάλ αυτή γραμμή λάμβανε 40 με 50 τηλεφωνήματα την ημέρα! Το σύνηθες για τους τηλεφωνητές ήταν να ακούν ατάκες όπως «μου μυρίζει βερνίκι που καίγεται» ή «ο απέναντι καίει πλαστικά, τρέξτε!».

Και ήταν τον Σεπτέμβριο του 2010 που το 1142, η λεγόμενη «Γραμμή Υγείας», πήρε φωτιά, κόντεψε να πέσει το τηλεφωνικό κέντρο: τις πρώτες πέντε ημέρες λειτουργίας του το αντικαπνιστικό νούμερο δέχτηκε πάνω από 20.000 τηλεφωνήματα, ενώ τον δεύτερο μήνα είχε συμπληρώσει 37.000 κλήσεις! Και μετά, ξεκίνησε το «άναψε – σβήσε» στα τασάκια της επικράτειας, και ο αντικαπνιστικός νόμος καψαλίστηκε σαν τη γόπα του τσιγάρου, οπότε ο ενθουσιασμός λιγόστεψε. Η γραμμή συνεχίζει να λειτουργεί, αλλά εκεί έξω οι καπνιστές συνεχίζουν να ανάβουν τα τσιγάρα τους ανεξέλεγκτοι. Γιατί γεγονός είναι πως όσες καταγγελίες κι αν γίνονται, όσες κλήσεις κι αν λαμβάνουν οι γραμμές διαμαρτυρίας, όταν δεν υπάρχουν οι αντίστοιχες κυρώσεις, όλα στο τέλος γίνονται καπνός.

Πηγή: kathimerini

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!!