Αρωγός της ΕΛΜΕ Ροδόπης ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Καρά Γιουσούφ

unnamed (3)Τον Βουλευτή Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αϊχάν Καρά Γιουσούφ επισκέφθηκαν τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ροδόπης, κ.κ. Νεκτάριος Δαπέργολας, Παναγιώτης Καρακολίδης και Αναστασία Γεωργαντά.

Οι εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν τον Βουλευτή για τα θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής, καθώς και για τα προβλήματα αιχμής που υπάρχουν λόγω των μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση, ενώ του παρέδωσαν και υπόμνημα με τα αιτήματά τους (τράπεζα θεμάτων, σχολικές υποδομές, οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, προβλήματα στο συνταξιοδοτικό, αξιολόγηση, ειδική αγωγή).

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Ροδόπης, καθώς το χρόνιο αίτημα εκπαιδευτικών και γονέων για ίδρυση και κατασκευή 4ου ΓΕΛ και 5ου Γυμνασίου, παραμένει αναπάντητο από τους αρμόδιους, με αποτέλεσμα οι μαθητές να στοιβάζονται στις αίθουσες ή να γίνονται μαθήματα ακόμα και σε υπόγειες αίθουσες.

Ο Βουλευτής τόνισε ότι μετά από σχετική ερώτηση που κατέθεσε στα Υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών στις 30/10/2012, οι αρμόδιοι Υπουργοί είχαν απαντήσει ότι «η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αρμόδια για τη σχολική στέγη σε συνεργασία με τις οικείες Περιφέρειες».

Ένα άλλο θέμα που απασχόλησε τη συζήτηση ήταν το σύστημα αξιολόγησης που προωθεί η κυβέρνηση, το οποίο τρομοκρατεί τους εκπαιδευτικούς και τους υποχρεώνει σε ένα κυνήγι δράσεων και άθροισης αποδεικτικών τίτλων συμμετοχής και οργάνωσης, που πολλές φορές βάζει σε δεύτερη μοίρα την ίδια τη διδασκαλία.

Ο βουλευτής δεσμεύτηκε ότι ως μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων θα προωθήσει τα δίκαια αιτήματά τους και θα υποστηρίξει τις δίκαιες διεκδικήσεις τους, τόσο σε τοπικό όσο και σε κεντρικό επίπεδο.

Το Υπόμνημα της ΕΛΜΕ Ροδόπης προς τον κ. Καρά Γιουσούφ

Α. ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

Είδαμε στην τράπεζα θεμάτων τυποποιημένα, επουσιώδη και όχι πάντα εύστοχα θέματα. Και επιπλέον μια μεγάλη αδικία για τους φετινούς μαθητές, οι οποίοι είδαν τα θέματα μια βδομάδα πριν από τις εξετάσεις, ωστόσο ο βαθμός τους θα τους ακολουθεί και στη Γ Λυκείου. Είδαμε τεράστια ύλη που καθιστά αδύνατη οποιαδήποτε προσπάθεια εμβάθυνσης και αναστοχασμού. Θα δούμε τη διδασκαλία των μαθημάτων να εξαντλείται σε επίλυση θεμάτων της τράπεζας με τρόπο μανιεριστικό.  Θα δούμε, επίσης, να ενισχύεται ο εξεταστικοκεντρικός χαρακτήρας του Λυκείου και τους μαθητές όλων πια των τάξεων να αφήνουν το σχολείο από τα τέλη Μαρτίου, για να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις.

Σίγουρα δεν είδαμε αυτές οι μεγάλες αλλαγές να δοκιμάζονται πιλοτικά και δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία για το Υπουργείο, όταν αξιολογεί έτσι τους μαθητές του, τι προτίθεται να κάνει με την αξιολόγηση του διδακτικού προσωπικού.

Ζητάμε να λειτουργεί Τράπεζα Θεμάτων συμβουλευτικά προς τους διδάσκοντες.

Β. ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Υλοποίηση του ΦΕΚ για την ίδρυση 4ου ΓΕ.Λ και 5ου Γυμνασίου Κομοτηνής. Να υπάρξει χώρος για την αποθήκευση των βιβλίων, γιατί σήμερα χρησιμοποιείται ως τέτοιος το γυμναστήριο του Μουσικού και άρα έχει αλλάξει χρήση. Το 3ο γυμνάσιο Κομοτηνής έχει ελλιπείς υποδομές (αίθουσες στο υπόγειο).

Γ. ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Ο παρών τρόπος υπολογισμού των κενών (μόνο με τα κλασικά μαθήματα πρώτης ανάθεσης) δημιουργεί υπερπληθώρα υπεραρίθμων πολλές φορές με δυσμενείς επιπτώσεις για την οικογενειακή κατάσταση των εκπαιδευτικών. Ζητάμε να υπολογίζονται όλες οι αναθέσεις και υπάρχουσες ώρες. Και φυσικά να γίνουν διορισμοί και να επανέλθουμε στο ωράριο πριν από τη δίωρη αύξηση.

Επίσης μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα τα στελέχη να διαγράφονται από τις οργανικές τους για να διευκολυνθεί η ροή των οργανικών.

Δ. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ

Να εκδοθεί Π.Δ για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας μέχρι 7 ετών σε ιδιωτικό τομέα κρατών-μελών της Ε.Ε, όπως προβλέπει ο νόμος 4024/11 στο άρθρο 6, πράγμα που σημαίνει και μισθολογική εξέλιξη.

Ε. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Στο Π.Δ 152/13 της Αξιολόγησης εισάγονται κριτήρια από την αξιολόγηση στελεχών των πολυεθνικών και η αξιολόγηση επικεντρώνεται με απόλυτο τρόπο σε ατομικά χαρακτηριστικά και σε όχι σε δομές, συστήματα, τα οποία επηρεάζουν άμεσα και τις ατομικές επιδόσεις. Άρα, η στόχευση και η φιλοσοφία του Π.Δ152/13 μάς οδηγεί σε αμερικανικού τύπου αξιολογικά σχήματα, όχι σε ευρωπαϊκά (κάτι που καταδεικνύει μια προσεκτική μελέτη  των ευρωπαϊκών συστημάτων Αξιολόγησης του Δικτύου «Ευρυδίκη»). Θα επιχειρήσουμε μετά την παραδοχή αυτή να συνθέσουμε μία ΠΡΟΤΑΣΗ, όσο γίνεται πιο συγκεκριμένη, ώστε να την θέσουμε στην κρίση σας.

Ι) Αποσύνδεση αξιολόγησης με ποσοστώσεις, υπηρεσιακές μεταβολές κ.τ.λ. Γιατί, το αποτέλεσμα το βλέπουμε ήδη στα σχολεία (συλλογή βεβαιώσεων από «σεμινάρια», σχέδια μαθήματος στο διαδίκτυο που απευθύνονται σε ομοτέχνους και όχι σε μαθητές, πελατειακά δίκτυα προστασίας που καραδοκούν, καθώς και εμπόριο γνώσης από διάφορους φορείς).

ΙΙ) Συνολική αποτίμηση του επιπέδου των μαθητών μέσω πανελλαδικών τεστ, προσεκτικά δομημένων γι’ αυτό τον σκοπό . Οι γνωστές μας πανελλαδικές δεν αποτελούν κριτήριο, γιατί έχουν άλλο σκοπό (πολλές φορές με πολιτική σκοπιμότητα, να απαξιώσουν με δύσκολα θέματα τμήματα χαμηλής ζήτησης). Επιπλέον γίνονται πολύ αργά. Η αξιοποίηση των στοιχείων που θα προκύψουν μπορούν να οδηγήσουν σε επιπλέον πόρους για ορισμένα σχολεία (να, πού πρέπει να πάνε τα εκατομμύρια του ΕΣΠΑ), σε αλλαγές στο ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα. ΠΑΝΤΩΣ, ΟΧΙ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

ΙΙΙ) Ατομική αξιολόγηση μπορεί να υπάρξει για όσους συναδέλφους επιθυμούν να γίνουν «Οδηγοί Δασκάλου» (πρόταση του περιοδικού «Φιλόλογος» του Α.Π.Θ), οι οποίοι θα έχουν λιγότερες ώρες διδασκαλίας, ευκαιρίες μετεκπαίδευσης και θα καθοδηγούν στο σχολείο τους συναδέλφους τους σε συνεργασία με τον σχολικό Σύμβουλο. Άλλωστε, ένας Σύμβουλος δεν μπορεί να ελέγξει 14 κριτήρια, εκτιμώντας υποκειμενικά στα περισσότερα, σε έναν τεράστιο αριθμό εκπαιδευτικών. Ο ρόλος του «Οδηγού Δασκάλου» θα είναι βασικός στην ενδοσχολική επιμόρφωση, καθώς θα δείχνει στην πράξη κάθε διδακτική μεθοδολογία, πάντα υπό την ψιλή εποπτεία του Σχολικού Συμβούλου. Θα είναι ο Direktor των ευρωπαϊκών σχολείων.

IV) «Πώς θα εκλείψουν οι τεμπέληδες, οι αδιάφοροι και οι ακατάλληλοι;», όπως συχνά η κάθε λογής προπαγάνδα αναρωτιέται. Η απάντηση είναι έλεγχος και κίνητρα. Έλεγχος (και ηλεκτρονικός) των διαγωνισμάτων, εκθέσεων, ενδεικτικών ασκήσεων ανά κεφάλαιο. Αν υπάρχει ένα μίνιμουμ όριο των παραπάνω και ο εκπαιδευτικός δεν το πιάνει, τότε ο εκπαιδευτικός να ελέγχεται. Και φυσικά θα υπάρχει  αλληλοπαρότρυνση από τους συναδέλφους, ώστε το σχολείο να βγει «ασπροπρόσωπο» στα εθνικά τεστ. Κι εδώ φυσικά η αγωγή, η στοχευμένη επιμόρφωση (επί πραγματικών κενών των εκπαιδευτικών, όχι γενικώς και αορίστως) θα έχει τον πρώτο λόγο. Όταν πάλι προκύπτουν κραυγαλέες περιπτώσεις ακαταλληλότητας (αυτές σε ένα σχολείο δεν κρύβονται με τίποτα), να περνά ο συνάδελφος από ψυχοτεχνικά τεστ, να υποστηρίζεται επιμορφωτικά και έτσι η συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων μπορεί να επανέλθει.

V) Όλες οι αλλαγές πρέπει πρώτα να δοκιμαστούν στην πράξη, όπως συμβαίνει σε κάθε ευρωπαϊκό σύστημα. Εδώ, όμως είναι το μεγάλο μας έλλειμμα. Έχουμε Πειραματικά που ταυτόχρονα είναι και Πρότυπα (παγκόσμια πατέντα!). Άρα, οι μαθητές και οι καθηγητές που εισάγονται κατόπιν εξετάσεων και συνεντεύξεων δεν αποτελούν αντιπροσωπευτικά δείγματα της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας και τα πορίσματά τους δεν θα έχουν καμμιά αξία. Μήπως πρέπει να ξεκινήσουμε από αυτό το σημείο τις όποιες μεταρρυθμίσεις;

Στ. ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Στο Μουσικό σχολείο η σίτιση μεταφέρθηκε στον Δήμο. Ζητάμε να μεταφερθούν και οι ανάλογοι πόροι για το έργο αυτό από την κεντρική Κυβέρνηση. Ζητάμε οι καθηγητές μουσικής να είναι στη θέση τους από την αρχή της χρονιάς (πέρυσι το Γενάρη προσελήφθησαν) και να προκηρυχθούν εγκεκριμένα βιβλία μουσικών μαθημάτων .

Ζ. Ειδική αγωγή

Η Ειδική Αγωγή δεν έχει τόσο ανάγκη από νόμους αλλά από χρήματα, για να υποστηριχθούν οι υποδομές, να γίνουν εργαστήρια Αυτόνομης Διαβίωσης (ζωτικό θέμα), εργαστήρια γεωπονικά (συνδεδεμένα με τα ΣΕΚ) και άλλα εκπαιδευτικά εργαλεία για τις ειδικές ανάγκες αυτών των παιδιών. Στα εργαστήρια αυτά χρειάζονται μόνιμοι εκπαιδευτικοί, για να επιτηρούν και να κατευθύνουν τους μαθητές. Γενικά, και ο πλέον άσχετος με το θέμα γνωρίζει ότι αυτά τα παιδιά  -περισσότερο από τα άλλα- χρειάζονται σταθερά πρόσωπα αναφοράς (π.χ περιπτώσεις αυτισμού) και όχι διερχόμενους με 5μηνες συμβάσεις. Η υποστελέχωση είναι εμφανέστατη στα ΚΕΔΔΥ, όπου τα τελευταία χρόνια στο ΚΕΔΔΥ ΡΟΔΌΠΗΣ λείπει εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας, οποίος θα κάνει τις Αξιολογήσεις των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Αν υπολειτουργεί η καρδιά της Ειδικής Αγωγής, τι να περιμένει κανείς από τις επιμέρους σχολικές μονάδες; Προτείνουμε διαγωνισμό ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής με μοριοδότηση των προσόντων και χωρίς αποκλεισμούς. Ακόμη και όσοι έχουν ελάχιστη προϋπηρεσία στην Ειδική Αγωγή να μπορούν να συμμετάσχουν κι ας κριθεί αξιοκρατικά ποιος θα προσληφθεί. Ο χώρος της Ειδικής Αγωγής να έχει διαφάνεια στις προσλήψεις και αποσπάσεις και να σταματήσει να είναι προνομιακός χώρος των πάσης φύσεως ρουσφετολόγων. Όσοι προσλαμβάνονται, στη συνέχεια να καταρτίζονται στην παιδαγωγική επάρκεια, να μην είναι αυτή προαπαιτούμενο για να διαγωνιστούν, γιατί οι έμποροι της παιδείας καραδοκούν να πουλήσουν έναντι αδράς αμοιβής παιδαγωγική επάρκεια και κάθε λογής πιστοποιητικό. Να μην εγκλωβίζονται οι εκπαιδευτικοί σε οργανικές θέσεις της Ειδικής Αγωγής, να υπάρχει δυνατότητα μετάβασης από και προς την Γενική Αγωγή, γιατί ειδικά σε παραμεθόριες περιοχές ένα τέτοιο μέτρο θα αποτελέσει αντικίνητρο για την στελέχωση των Ειδικών σχολείων από το φόβο αδυναμίας μετάθεσης και άλλων υπηρεσιακών μεταβολών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!!