Απολογισμός και προγραμματισμός δράσεων Αλ. Δερμεντζόπουλου

ΔΕΡΜΕ

Σε απολογισμό των δράσεων των πρώτων τεσσάρων μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων του, αλλά και σε ενημέρωση για τις δράσεις που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και προγραμματίζονται για το προσεχές διάστημα, προχώρησε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, με συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

«Με τρεις φράσεις, είμαστε συνεπείς σε όσα δεσμευθήκαμε ότι θα κάνουμε, είμαστε αποτελεσματικοί σε όσα οφείλουμε να κάνουμε, είτε είναι προγραμματισμός είτε είναι διαχείριση κρίσεων, και τέλος, αξιόπιστοι στον διάλογό μας με τους κοινωνικούς φορείς και τους φορείς της εκπαίδευσης» ανέφερε ο κ. Δερμεντζόπουλος, περιγράφοντας την αγαστή συνεργασία του συνόλου της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, και υπογραμμίζοντας ότι «δεν υπάρχουν ούτε προσωπικές διαθέσεις αυτοπροβολής, ούτε μονομερείς δράσεις, γίνεται συλλογική δουλειά».

Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων χαρακτήρισε «κερδισμένο στοίχημα» το επιτυχές άνοιγμα των σχολείων, ενώ αναφέρθηκε στις ενέργειες που έχουν γίνει για να καλυφθεί «ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των κενών του εκπαιδευτικού προσωπικού με αναπληρωτές, μια διαδικασία που συνεχίζει να βρίσκεται σε εξέλιξη, λαμβανομένων υπόψη όλων των προβλημάτων που έχουμε ως υπουργείο και ως χώρα στο θέμα των δημοσιονομικών».

Παράλληλα, έκανε ειδική αναφορά στις βελτιωτικές παρεμβάσεις στον Ν.4186/2013, επισημαίνοντας: «Διαπιστώνοντας μέσα στο καλοκαίρι ότι είχαμε δυο ζητήματα που σχετίζονταν αφενός με τον τρόπο προαγωγής των μαθητών της Α’ Λυκείου, άμεσα ως Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με μια νομοθετική πρωτοβουλία επιλύσαμε το πρόβλημα χωρίς να θίξουμε το πνεύμα του νόμου. Ένα δεύτερο θέμα που είχε ανακύψει το καλοκαίρι, ήταν το θέμα της Τράπεζας Θεμάτων. Με οδηγίες έχει συντελεστεί σε ένα ικανοποιητικό ποσοστό η μείωση της ύλης και της  Α’ Τάξης, αλλά και της Β’ Τάξης του Λυκείου, αλλά κυριότερα ο εξορθολογισμός της Τράπεζας Θεμάτων και η διαχείριση των θεμάτων».  Σε σχετική ερώτηση που δέχτηκε, απάντησε: «Η ύλη για την Α’ Λυκείου είναι υπό ανάρτηση, εμπλουτίζεται και προσαρμόζεται με βάση τη μείωση της ύλης. Μέσα στις επόμενες 15 ημέρες θα είναι αναρτημένα τα θέματα του α’ τετραμήνου και κάποια θέματα του β’ τετραμήνου και εντός Νοεμβρίου θα είναι αναρτημένη όλη η ύλη της Β’Λυκείου. Η Τράπεζα Θεμάτων είναι ένα ζωντανό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ο βασικός της κορμός έχει μπει στο εκπαιδευτικό σύστημα».

Για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ανέφερε ότι «είναι διαδικασία που προχωρά κανονικά, μέσα στις προθεσμίες και θα συνεχίσει σύμφωνα με τον προγραμματισμό».

Για το Κοινωνικό Σχολείο υπενθύμισε την καθιέρωση της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού την οποία χαρακτήρισε ως μια «εμβληματική και συμβολική κίνηση που δείχνει τις προθέσεις μας».

Παράλληλα, έκανε ειδική αναφορά στο πρόγραμμα Cyberkid που βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία με τη συνεργασία και του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, αλλά και στο Πρόγραμμα οδικής ασφάλειας που αφορά μαθητές Δημοτικού Σχολείου.

Ακόμη, παρουσιάζοντας τις νομοθετικές πρωτοβουλίες, επανέλαβε ότι το Σχέδιο Νόμου για την Έρευνα και Τεχνολογία έχει ήδη κατατεθεί και συζητείται, ενώ αναφορικά με το Σχέδιο Νόμου για την Ειδική Αγωγή, εκτίμησε τον επόμενο μήνα το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θα είναι σε θέση να το καταθέσει στη Βουλή.

Ο κ. Δερμεντζόπουλος στη συνέχεια περίγραψε τις δράσεις που βρίσκονται υπό προγραμματισμό, στις οποίες περιλαμβάνονται η αντιμετώπιση των φαινομένων byllying, η διαρκής παρακολούθηση της ομαλής λειτουργίας των σχολείων κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αλλά και ο έγκαιρος προγραμματισμός των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων.

Έμφαση στα Πρότυπα-Πειραματικά και Μουσικά-Καλλιτεχνικά σχολεία

Ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων τόνισε ότι η ηγεσία του υπουργείου θέλει να δώσει «βαρύτητα στην επέκταση του θεσμού των Πρότυπων-Πειραματικών σχολείων. Ένας θεσμός που πιστεύουμε ακράδαντα ότι θα αποτελέσει την “ατμομηχανή” της εκπαίδευσης τα επόμενα χρόνια. Τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία, μαζί με τα μουσικά και τα καλλιτεχνικά αποτελούν μιας άλλης μορφής αναβαθμισμένη Παιδεία, που πρέπει να στοχεύουμε όλοι μας».

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!!