Αλλαγή του χαρακτήρα των σχολικών εκδρομών προτείνει η ΕΛΜΕ Ροδόπης

ΕΚΔΡΟΤην αλλαγή της νοοτροπίας που έχει εδραιωθεί τα τελευταία χρόνια αναφορικά με τις σχολικές εκδρομές, οι οποίες γίνονται σε πολλές περιπτώσεις στο εξωτερικό, προτείνει η ΕΛΜΕ Ροδόπης.

Σημειώνοντας οτι έχει απαλειφθεί πλήρως ο παιδευτικός χαρακτήρας των εκδρομών, θέτει το ζήτημα επί τάπητος, καλώντας σε ευαισθητοποίηση την εκπαιδευτική κοινότητα.

Χαρακτηριστικά, στη σχετική της ανακοίνωση η ΕΛΜΕ Ροδόπης, αναφέρει:

«Μέσα στον καταιγισμό των αλλαγών και των “μεταρρυθμίσεων” στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η περίπτωση των πολυήμερων και ολιγοήμερων σχολικών εκδρομών περνάει συνήθως στα “ψιλά”.

Πολύ καιρό τώρα οι εκδρομές αυτές έχουν χάσει τον μορφωτικό τους σκοπό και δεν διαφέρουν καθόλου από μια άσκοπη περιήγηση για ψώνια και νυχτερινή διασκέδαση, ενώ τουλάχιστον παλαιότερα, τα τελευταία αυτά στοιχεία ήταν μόνο το δέλεαρ και το συμπλήρωμα μιας παιδευτικού χαρακτήρα εκδρομής.

Στην περιοχή μας τουλάχιστον, οι εκδρομές αυτές έχουν χάσει και τη ζωτική για τις τοπικές οικονομίες λειτουργία τους.

Τα τελευταία πέντε χρόνια τετρακόσια περίπου παιδιά του νομού μας ταξιδεύουν κάθε χρόνο στο εξωτερικό με τα σχολεία τους σε πενθήμερες εκδρομές, και αν υπολογίσουμε το μέσο κόστος ανά μαθητή στα 800 ευρώ, τότε περισσότερο από 1,5 εκατομμύριο ευρώ έφυγαν από την εγχώρια αγορά στα χρόνια της πιο επώδυνης κρίσης που διανύουμε μεταπολεμικά. Πρόκειται για μια αυτοκτονική συμπεριφορά, οικονομικά και κοινωνικά, την οποία εμείς δεν μπορούμε να παρατηρούμε απαθείς, όταν την ίδια ώρα έχουμε χιλιάδες καταστήματα κλειστά, ανεργία σε δυσθεώρητα ύψη και επιχειρηματίες χρεωμένους.

Προτείνουμε, λοιπόν, ως Ένωση Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης, να ασκήσουμε την επιρροή μας στους συλλόγους των διδασκόντων και στους μαθητές, ώστε να στραφούν προς τις τουριστικά αναπτυγμένες περιοχές της Ελλάδας και της Κύπρου, οι οποίες κατέχουν τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις στην παγκόσμια τουριστική αγορά.

Και επιπλέον προτείνουμε οι ολιγοήμερες εκδρομές να γίνονται στις ακριτικές (και συνήθως μειονεκτικές) περιοχές της πατρίδας μας, όπως η Δυτική Μακεδονία, η Ήπειρος, η Θράκη κ.ά.

Ειδικά η ιδιαίτερη πατρίδα μας, η Θράκη, με τις κοντινές αποστάσεις των πόλεών της, μπορεί να προσφέρει πολλές επιλογές, ακόμη και επίσκεψη στην κοντινή Αδριανούπολη.

Συμβάλλουμε έτσι στην τόνωση των τοπικών αγορών και στην ανάπτυξή τους, έννοια που δεν θα έρθει από το αθηνοκεντρικό κράτος, αν κι εμείς δεν κάνουμε κάτι για τις τοπικές μας κοινωνίες.

Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε ως πολίτες της χειμαζόμενης πατρίδας μας.

Ως εκπαιδευτικοί, τώρα πρέπει να αναδείξουμε τον επιμορφωτικό χαρακτήρα των εκδρομών αυτών, προτείνοντας να αποκτήσουν επιτέλους ένα οργανωτικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο θα προετοιμάζονται από τους μαθητές, θα έχουν παιδαγωγική στόχευση, θα συνδέονται με την εκπαιδευτική πράξη και θα αποτιμώνται από μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή να αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε την κατάσταση, ώστε με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να είναι όλοι, διδάσκοντες, μαθητές, γονείς, υποψιασμένοι».

 

 

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!!