Ένα κείμενο-φωτιά των σχολικών φυλάκων

σχολΠοιός Υπουργός τους είπε: «Θα θυσιαστείτε για την πατρίδα»…

Ένα κείμενο που αποτελεί σημείο αναφοράς για την ενημέρωση επί του θέματος των σχολικών φυλάκων, και που περιλαμβάνει και τις προτάσεις τους.

«ΟΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ :

1. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΦΥΛΑΚΑ, που σκόπιμα δεν έγινε γνωστός στο σύνολο του, δεν ήταν ποτέ μόνο η φύλαξη των κτιρίων. Παρ’ όλο που ρητά το εργασιακό εγχειρίδιο αναφέρει ότι μοναδική τους απασχόληση πρέπει να είναι η φύλαξη τις σχολικής περιούσιας και η προστασία των μαθητών, εντούτοις ανέλαβαν εθελοντικά να βοηθήσουν σε κάθε ανάγκη του σχολείου, όπως συντηρήσεις, ευθύνη της θέρμανσης, καλλωπισμός εξωτερικών χώρων, κάλυψη των αναγκών λειτουργίας των κλειστών σχολικών γυμναστηρίων για τους αθλητικούς συλλόγους, προεργασία για τις σχολικές εκδηλώσεις, συμμετοχή στη διακίνηση των σχολικών βιβλίων, και σε κάθε άλλη ανάγκη που προέκυπτε στο σχολείο. Ένας ακόμη ρόλος που δεν έχει αναδειχθεί γιατί δεν έχει οικονομικό όφελος, είναι η προστασία και η ασφάλεια των μαθητών κατά τη λειτουργία του σχολείου με ελέγχους στην είσοδο εξωσχολικών ατόμων, αλλά και τις απογευματινές ώρες που το σχολείο ήταν χώρος παιχνιδιού και όχι κλειδωμένο όπως σήμερα. Πολλά σοβαρά περιστατικά με καθοριστική τη συμβολή του σχολικού φύλακα δεν έγιναν ποτέ ευρέως γνωστά, αλλά κρατήθηκαν σε κλειστό κύκλο (διευθυντές και γονείς), για την προστασία της προσωπικότητας των μαθητών.

2. ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Έγινε κατάργηση του κλάδου των σχολικών φυλάκων μέσα σε μια νύχτα χωρίς καμία αξιολόγηση της υπηρεσίας και των υπαλλήλων, και με την αντίθετη γνώμη των φορέων που ήταν γνώστες του δημόσιου σχολείου, όπως των Δήμων, των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, των μαθητικών κοινοτήτων, αλλά και του ιδίου Υπουργού Παιδείας με ομιλία του μέσα στην Βουλή.

3. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ήταν αυτό που πληρώσαμε με το οριζόντιο μέτρο της κατάργησης στη φύλαξη των σχολείων, γιατί από τις πρώτες συναντήσεις με τον Υπουργό κ. Μητσοτάκη, μας δήλωσε άγνοια για την υπηρεσία των σχολικών φυλάκων, έριξε τις ευθύνες στον προκάτοχό του κ. Μανιτάκη, και μας δήλωσε την πίεση που έχει από την Τρόικα για απολύσεις. Όλα αυτά φυσικά ποτέ δεν τα είπε στις συχνές εμφανίσεις του στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

4. ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΠΟΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ, είμαστε ο κλάδος που το 85% των εργαζομένων του περνά από το στάδιο της διαθεσιμότητας σε αυτό της απόλυσης. Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι είμαστε οι μοναδικοί δημοτικοί υπάλληλοι που δεν είμαστε επιλογές των Δημάρχων.

5. ΟΣΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΜΕΤΑΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ, υποβαθμίζονται μισθολογικά σε Υ.Ε. από Δ.Ε., σε μια επιλογή που έγινε με αυθαίρετα κριτήρια που όρισε από μόνος του ο κ. Μητσοτάκης, όπως το ότι ονομάζει κάποιους τρίτεκνους ανεξάρτητα της ηλικίας των τέκνων. Δηλαδή κάποιον με ηλικία τέκνων 37-35-28, τον βάζει στην κινητικότητα, και αφήνει εκτός εργαζόμενο με δύο ανήλικα τέκνα ηλικίας 10 και 14 ετών. Θεωρεί μονογoνέα όποιον έχει κάνει μια απλή αίτηση διαζυγίου μέχρι στις 31-12-13, προκαλώντας σκέψεις συναδέλφων ότι ίσως αυτοί που το έκαναν είχαν εσωτερική ενημέρωση. Δεν λαμβάνει υπόψη κανένα οικονομικό κριτήριο, δηλαδή βάζει σε θέσεις εργασίας συναδέλφους που έχουν και άλλα οικονομικά εισοδήματα, και πετάει στον δρόμο άλλους που το μοναδικό οικονομικό εισόδημα της οικογένειάς τους ήταν ο μισθός του σχολικού φύλακα.

6. ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΤΑΞΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, χωρίς ποτέ να μας αναφέρουν μια τεκμηριωμένη αιτία, ενώ έδωσαν αυτό το δικαίωμα αυτό σε όλους τους άλλους δημοτικούς υπάλληλους.

7. ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΓΙΝΕ Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, κάτι που ποτέ δεν έκαναν στους σχολικούς φύλακες, γιατί γνώριζαν την αρτιότητα της όλης διαδικασίας, και θα μας προσέθεταν ακόμα ένα επιχείρημα για την αδικία που υφιστάμεθα σαν εργασιακή ομάδα.

8. Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ φάνηκε όταν μετά την αποχώρησή μας άρχισαν οι βανδαλισμοί, και αναγκαστικά το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην κάλυψη του κενού προσλαμβάνοντας άτομα μέσω ΕΣΠΑ, «βαφτίζοντάς» τους επιστάτες, για να εκτελούν τα καθήκοντα που είχαμε εμείς πριν στα σχολεία, σε πολλούς από αυτούς μάλιστα τους παρέδωσαν και το γιλέκο του σχολικού φύλακα!

9. ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΦΥΛΑΞΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Ποιος ιδιωτικός υπάλληλος θα αναλάβει εκτός από τη φύλαξη να κάνει και τον θερμαστή, τον ηλεκτρολόγο, τον υδραυλικό, τον ελαιοχρωματιστή, τον κηπουρό, τον σκηνογράφο στις σχολικές θεατρικές παραστάσεις, τον κλειδαρά, τον χαμάλη, και κυρίως ποιος είναι αυτός που θα αναπτύξει τις προσωπικές σχέσεις που είχαμε εμείς με τους μαθητές που τους γνωρίζαμε όλους με το μικρό τους όνομα, αφού τα ίδια παιδιά βλέπαμε το πρωί στα μαθήματα και το απόγευμα στην αυλή του σχολείου;

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

1. ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ όπως έκανε ο κ. Μητσοτάκης με τους οδηγούς του υπουργείου του τους οποίους ενώ έβγαλε σε διαθεσιμότητα (για λόγους εντυπώσεων) τους αποκατάστησε εργασιακά όλους σε έναν μήνα! Αλλά επειδή ξέρουμε πόσο πολύ δυνατός είναι ο πολιτικός εγωισμός για την παραδοχή του λάθους, έχουμε και τις παρακάτω προτάσεις για την εργασιακή αποκατάσταση όλων αυτών που βιώνουν αυτήν την αδικία:

2. Μεταφορά άνεργων συναδέλφων σε κενές οργανικές θέσεις Δ.Ε. σύμφωνα με τα οργανογράμματα, στους Δήμους που υπηρετούσαν, όπως κάνει ο Υπουργός Παιδείας για τους διοικητικούς υπαλλήλους των πανεπιστήμιων.

3. Πλήρωση από άνεργους συναδέλφους των κενών οργανικών θέσεων σε θέσεις γραμματικής υποστήριξης και επιστατών στα σχολεία, δηλαδή σε πράγματα που εμείς κάναμε τόσα χρόνια στα σχολεία, για να αξιοποιήσουμε την εμπειρία δεκατριών ετών στα σχολεία σε παρεμφερή ειδικότητες όπως έγινε και με τη μεταφορά μέρους των Δημοτικών Αστυνομικών.

4. Να δοθούν επιτέλους τα ένσημα των πέντε ετών σε όλους για να αποχωρήσουν στη σύνταξη οι συνάδελφοι που το επιθυμούν, αφού όσες υποθέσεις έχουν φτάσει σε επίπεδο εφετείου έχουν δικαιωθεί.

5. Να δοθεί η ελευθερία στους Δήμους να κρίνουν από μόνοι τους, αφού γνωρίζουν την προσφορά μας, αν θέλουν να κάνουν ένσταση επί των θετικών αγωγών που βγαίνουν συνεχώς από τα δικαστήρια.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ:

Ζητάτε από τους δημοσίους υπαλλήλους να εργαστούν καλύτερα.

Εσείς οι πολιτικοί προϊστάμενοι καταφέρατε να κάνετε μια ορθολογική αξιολόγηση του δημοσίου, ή πήρατε οριζόντια και άδικα μέτρα;

Ψάξτε να βρείτε τους απολυμένους σε αυτούς που σπαταλούν το δημόσιο χρήμα, προσελήφθησαν με αδιαφανείς τρόπους, με πλαστά πτυχία, που δεν πατάνε στον χώρο εργασίας τους, και όχι σε πολιτικά αδύναμες εργασιακές ομάδες.

Υπάρχει η πολιτική βούληση που μας είπε στο Μάξιμου ο Πρωθυπουργός να αποκατασταθεί η αδικία που υφίστανται οι σχολικοί φύλακες, ή θα μείνουμε στην τραγική φράση που μας είπε ο κύριος Μιχελάκης: «ΘΑ ΘΥΣΙΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ»!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!!